Retourneren (herroepingsrecht)

Versie: 13 februari 2019

 

Retourneren

Voor de aankoop van producten is bij wet geregeld dat u als consument gedurende 14 dagen de mogelijkheid heeft de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden, dit heet herroepingsrecht. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument. Deze dag wordt bepaald aan de hand van de Track&Trace code van uw bestelling.

 

Hoe ga ik met de producten om tijdens deze 14 dagen bedenktijd?

Tijdens de bedenktijd zal u als consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zal het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zal u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan StickerenZo retourneren, conform de door StickerenZo verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Gratis retourneren?

Ondanks dat wettelijk bepaald is dat de retourkosten voor de klant zijn en dat StickerenZo een kleine onderneming is, bieden wij de retourzending GRATIS aan mits u onderstaande procedure volgt. Wilt u onderstaande procedure niet volgen dan zijn de kosten voor u.

 

Hoe verzend ik producten retour? 

Besluit u, in de 14 dagen na ontvangst, de bestelde producten retour te willen zenden dan neemt u via email (info@stickerenzo.nl) contact op met StickerenZo

 

* Meldt uw retour te zenden producten aan via info@stickerenzo.nl. Vermeld het ordernummer en welke goederen u retour wilt sturen

* U ontvangt, via de mail, binnen 2 werkdagen na retourmelding een bevestiging. 

* U ontvangt, via de mail, een retourlabel van PostNL waarmee u de goederen retour kunt sturen. 

* Verpak de retour te zenden artikelen zorgvuldig. Indien mogelijk in de verpakking waarin u de producten heeft ontvangen. 

* Plak het retourlabel zichtbaar en leesbaar voor elektronische apparatuur op het pakket. 

* Biedt het pakket dan binnen 2 werkdagen aan bij een PostNL punt bij u in de buurt. Ook in geval van een brievenbuspakket ivm de Track&Trace code! Indien u het pakket niet binnen 2 werkdagen bij PostNL aanbiedt dan brengt StickerenZo € 2,50 voor extra gemaakte kosten in rekening. Controle vind plaats via Track&Trace code. Tegenwoordig kunt u bij de meeste bouwmarkten 7 dagen in de week uw pakket aanbieden. Kijk op www.postnl.nl voor mogelijkheden bij u in de buurt.

 

Ik wil slechts een deel van mijn bestelling retourneren, hoe werkt dat?

De procedure van een deel van uw bestelling retourneren is hetzelfde als hierboven beschreven. Het enige verschil is dat u alleen de retour gestuurde producten vergoedt krijgt. Dat is dus exclusief de eventueel betaalde verzendkosten bij de bestelling. 

 

Ik wil producten retour zenden maar niet via de door StickerenZo aangeboden procedure, hoe doe ik dit dan?

Wilt u uw bestelde producten retourneren maar niet gebruik maken van bovenstaande procedure dan zijn de kosten van retour voor uw eigen rekening. Denk in ieder geval aan het volgende: 

* Verpak de retour te zenden artikelen zorgvuldig. Indien mogelijk in de verpakking waarin u de producten heeft ontvangen. 

* Vermeld op een briefje welke order het is welke u retour zendt. Of voeg de factuur bij die u bij uw pakket heeft ontvangen. Wij kunnen aan enkel een product niet zien welke order het betreft.

* Bewaar uw verzendbewijs! In het geval dat wij geen retourzending ontvangen en u heeft geen bewijs van verzending en aflevering (middels Track&Trace code) op het adres van StickerenZo dan kunnen wij de retour niet vergoeden.

 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Wettelijk bepaald ontvangt u uiterlijk 14 dagen na herroeping (lees: retourmelding) van StickerenZo het volledige aankoop bedrag of bij gedeeltelijke retournering het aankoopbedrag van de betreffende producten retour op de bankrekening waarmee u uw bestelling heeft betaald.

 

Wanneer wordt uw retourzending niet terug betaald?

In de volgende uitzonderlijke gevallen wordt uw retourzending niet terug betaald:

* bij beschadiging van de producten

* bij zichtbaar gebruik van de producten

* indien uw retourzending niet aankomt bij StickerenZo en de Track&Trace code geen aflevering op het adres van StickerenZo laat zien

* indien uw retourzending niet is aangemeld en Sticker&Zo op geen enkele wijze kan achterhalen van wie de retourzending is